REGULAMIN LIGI FEEDEROWEJ CLASSIC „O PUCHAR STAROSTY STALOWOWOLSKIEGO”
W 2020 roku sponsorami zawodów są:
Sklep Wędkarski RYBKA Nisko - Rafał Małek;
Salon Wędkarski MAKARFISH M. Makarewicz;
Polandfishing.pl – Sebastian Łoś;
MCKarp – Marek Cieślak;
1. Sprzęt.
1.1 Zawodnik może łowić tylko na jedną wędkę. Każda wędka używana w czasie zawodów powinna posiadać wędzisko, żyłkę lub plecionkę.
1.2 Na stanowisku zawodnik może posiadać dowolną ilość wędek o długości nie przekraczającej 4,5m. Koszyczki zanętowe na wędkach do wymiany nie mogą być załadowane zanętą, a haki muszą być wolne od przynęt. Wymiana wędki może być wykonana po odczepieniu ryby lub opróżnieniu koszyka.
1.3 Koszyk zanętowy o wymiarach – średnica max 5 cm, długość max 7 cm i minimalnej wadze 15 gram umieszczony przelotowo na żyłce głównej, zastopowany dowolnym stoperem który nie stanowi dodatkowego obciążenia.
1.4 Ustawienie siatki na stanowisku jest dowolne, ale po dokonaniu kontroli technicznej zanęt i przynęt, w taki sposób aby minimum 1.5 m siatki było zatopione w wodzie. Zawodnik musi posiadać siatkę do przechowywania ryb o długości minimum 3m.
1.5 Zabrania się stosowania tzw. zestawów antysplątaniowych za wyjątkiem skrętki (wykonanej z żyłki) z krętlikiem. DOPUSZCZA SIĘSTOSOWANIE FEEDER LINK ORAZ FEEDER GUM! Maksymalny rozmiar haczyka to nr 10, a rozstaw ostrza od trzonka to 7mm.
1.6 Zabrania się używania koszyczków do method feeder.
1.7 Zakaz nęcenia procą - nęcenie tylko koszykami bez zamocowanego zastawu z haczykiem. Dopuszcza się dowolną wędkę do nęcenia.
1.8 Sygnalizatorem brań jest szczytówka. Używanie jakichkolwiek innych sygnalizatorów jest zabronione. W porze nocnej dopuszcza się umieszczenie na szczytówce małych źródeł światła. (tablice neonowe (feederowe) są zabronione)
2. Zanęty i przynęty.
2.1 Limit zanęty gotowej do użycia (nawilżonej, przesianej, wymieszanej z gliną) wynosi 12 l. W limit zanęty wchodzą również ziarna.
2.2 Limit używanych przynęt pochodzenia zwierzęcego wprowadzanych do zanęty wynosi 2,5 litra na jedną turę, w tym maksymalnie 0,5 litra ochotki (jokersa lub haczykowej) i 0,5 litra czerwonych robaków (dżdżownicowate - Lumbricidae), które muszą być przedstawione do kontroli w stanie niepociętym. Zanęty gruntowe muszą być przedstawione do kontroli w wiadrach z podziałką, a przynęty w pudełkach z fabrycznym oznaczeniem pojemności zgodnie z przepisami „FIPSed” tj.1l, 0,75l, 0,5l, 0,25l i 0,125l. Ochotka przeznaczona do zanęty (jokers lub haczykowa) musi być przedstawiona do kontroli w jednym pudełku.
2.3 Zabrania się używania przynęt sztucznych, kulek proteinowych, styropianów, peletu i innych wabików, ikry, żywych lub martwych ryb (także, jako dodatków do zanęty), doczepiania jakichkolwiek sztucznych materiałów do stosowanego zestawu i dodatkowego obciążenia.
3. Punktacja i przebieg zawodów.
3.1 Zawodnik dostaje punkty wg zasady 1g = 1pkt, punkty sektorowe liczone są następująco 1 miejsce = 1 pkt. Przy takiej samej ilości punktów sektorowych o zajętym miejscu decyduje wyższa waga złowionych ryb.
3.2 Jedna tura zawodów trwa 5h.
3.3 Punkty w klasyfikacji końcowej ligi przyznawane będą zgodnie z zajętymi miejscemi sektorowymi (liczymy sumę punktów sektorowych). Zawodnik nie startujący w jakichkolwiek zawodach, będzie miał naliczane punkty następująco: ilość startujących w najliczniejszym sektorze danych zawodów + 1 (np. 20 zawodników w sektorze więc + 1 a to się = 21 pkt ).
3.4 Zwycięzcą cyklu zostaje zawodnik z najmniejszą liczbą pkt.
4. Przykładowy przebieg zawodów.
4.1 6.00 - 6.05 - zapisy uczestników;
4.2 6.05 - 6.15 – losowanie i odprawa sędziowska;
4.3 6.15 - 6.30 – wyjazd zawodników w rejon stanowisku;
4.4 6.30 - pierwszy sygnał – wejście zawodników na stanowiska;
4.5 7.00 - drugi sygnał – kontrola zanęt i przynęt;
4.6 7.50 - trzeci sygnał – wolno nęcić;
4.7 8.00 - czwarty sygnał - rozpoczęcie wędkowania;
4.8 12.55 - piąty sygnał – ogłoszenie 5 min. do końca zawodów;
4.9 13.00 - szósty sygnał – zakończenie wędkowania.
5. Kwestie nieuregulowane w/w regulaminie rozstrzygane będą zgodnie z obowiązującymi zasadami sportu wędkarskiego